2011年6月26日星期日

Velike spletne trgovske lekcije male spletne prodajalne z ličili

Translate Request has too much data
Parameter name: request
Translate Request has too much data
Parameter name: request

Vsak toliko ?asa naletimo na malo podjetje, ki bi s svojimi minimalnimi resursi po teoriji le te?ko doseglo resne internetne prese?ke ... a jim to vsemu navkljub le uspeva. Morda niso najve?ji, so pa zagotovo na odli?ni poti.

In predvsem, vsem lahko slu?ijo kot vzor, kaj je mogo?e narediti z voljo, uporabo najbolj?i internetnih prodajnih praks, prodajno logiko in prodajno kreativnostjo.

Tak?en primer je spletna trgovina Licila.si, od katere se lahko mnogo nau?imo tudi ve?ji spletni trgovci, predvsem glede sloga komuniciranja in izredne implementacije nekaterih najbolj?ih praks.

Nanje me je v svojem intervjuju z Majo ?vener opozoril Anej Mehad?i?.

Zakaj so vredni va?e pozornosti?

Ljudje kupujemo od ljudi, ki jim zaupamo in so nam v?e?.

Spletnim trgovinam to ponavadi nekoliko manjka. Na to dodajmo ?e, da je nasploh pomanjkanje zaupanja ena najve?jih ovir spletne prodaje: ali bodo stranke izdelek sploh prejele, bo ustrezal pri?akovanjem, kako bodo lahko razre?ile te?ave, jim bo kdo na voljo itd.

Mno?ica vpra?anj v glavah kupcev, ki uni?ujejo spletno prodajo, ?e nanje ni odgovorov.

Maja je na Licila.si to presegla verjetno na najbolj?i na?in doslej v Sloveniji. Sprehodite se skozi njeno spletno trgovino in bodite pozorni ne le na male podrobnosti, temve? na celoten slog komuniciranja.

V spletni trgovini Licila.si ne kupujemo od neke brezosebne spletne strani, temve? od Maje in preostale ekipe za podjetjem.

Poglejmo npr. njihov slog komuniciranja preko Facebook-a:

To?no pravi slog komuniciranja za njihovo ciljno ob?instvo.

Z enakim slogom vam tudi jasno povedo, zakaj kupovati pri njih, in sicer na prvi strani trgovine (mimogrede - to bi morala zase definirati in nato jasno izpostaviti povsod vsaka spletna trgovina, in tudi na Licila.si bi teh deset razlogov bilo smiselno se bolj izpostaviti):

Odli?no! Dejansko 10 razlogov, ki:

Odgovarjajo na najpomembnej?a vpra?anja strank glede nakupaJasno pozicionirajo spletno trgovinoJasno izpostavljajo konkuren?ne prednosti spletne trgovinePoudarjajo svoj slog in skozi njega navezujejo osebni stik s ciljnimi kupkami

Podobno komuniciranje njihove zgodbe se odvija ?e povsod drugje v spletni trgovini, npr. v avtomatskem emailu, ki ga prejmete po naro?ilu na e-?asopis:

Jasna in vidna objava telefonske ?tevilke v glavi spletne trgovine je klju?na najbolj?a praksa, ki je nikakor ne smemo prezreti. Ker vzbuja zaupanje in stranki pove, da se na drugi strani skriva pravo podjetje in pravi ljudje, ki bodo lahko v pomo? v primeru te?av.

Najdemo jo tudi na Licila.si:

Bi lahko ?e kaj popravili?

Ob telefonski ?tevilki v glavi strani bi lahko npr. dodali ?e fotografijo in dodatne informacije o podjetnici in tako ?e dodatno pove?ali zaupanje in s tem tudi prodajo.

Potencialna nadgradnja za ve?jo kredibilnost (seveda s pravo fotografijo in podatki, in dobrim designom):

Ne pozabimo, ljudje kupujejo od ljudi. Bolj kot vam bodo zaupali, ve?ja bo verjetnost nakupa.

Vsebina prodaja, ?e posebej izdelke, kjer stranke potrebujejo nekaj pomo?i pri izboru.

Potrebujete make-up za v ?olo in na faks? Licila.si vam ponudijo video vodi?e, nato pa pod njimi ?e takoj prika?ejo izdelke, predstavljene v vodi?u. Izjemno!

Vas zanimajo najnovej?a li?ila? Predstavitve in ocene najdete na njihovem blogu:

... in podobno tudi na njihovi Facebook strani.

Zakaj so vsebine tako pomembne? Ker moramo strankam odgovoriti na vpra?anja?

Kateri izdelek je pravi zame?Kaj sploh potrebujem?Kaj mi bo najbolj?e pomagalo? S ?im bom dosegla ?eleni u?inek?Kaj je najnovej?e?Bolj?e kot lahko odgovorite na ta vpra?anja, bolj?i bo rezultat.

Celo za nekajkrat bolj?i, kot ka?e tudi primer, o katerem bom govoril ?ez nekaj dni ...

Email marketing je za spletne trgovce orodje pospe?evanja prodaje #1. In pika.

Potrebujete:

Dovolj veliko in stalno rasto?o listo prejemnikovUstrezno strategijo komuniciranja s prejemnikiRedno izvajanje aktivnosti email marketinga

Kako to po?nejo Licila.si?

K oddaji email naslova vas sku?ajo prepri?ati v glavi prav vsake pod-strani, in ne zgolj z obljubo novi?k, temve? tudi z nagradnimi igrami, popusti in podobno.

In nato ?e v nogi vseh pod-strani:

Po kliku na oglas vas pripeljejo na pod-stran za zajem email naslova, kjer poudarijo ?e dodatne prednosti.

Zavedajo se namre?, da je tudi obiskoval?ev email naslov potrebno "kupiti" s konkretnimi prednostmi in vrednostjo zanj.

Kaj bi ?e lahko izbolj?ali? Npr., ko je obiskovalec enkrat ?e naro?en, bi bilo smiselno oglas a e-?asopis odstraniti in ga zamenjati z najbolj?o ponudbo.

Nekoliko ?ibkej?e je nato le nadaljevanje, saj za potrditev vpisa zahtevajo ?e dodaten klik na povezavo v potrditvenem emailu.

Na?eloma predlagam, da ta del enostavno izpustite, saj zakonsko ni obvezen, z njim pa izgubljate nekje med 25% - 50% potencialne baze (odvisno od tipa posla).

A takoj po kliku na potrditev ?e nadaljujejo z upo?tevanjem najbolj?ih praks, in sicer vas ?e takoj sku?ajo pripeljati do naslednjega koraka, "obo?evanja" na Facebook-u.

Zakaj je to impresivno? Ker izkoristijo prav vsako prilo?nost, da od stranke pridobijo ?e nekaj ve? oz. da ji ponudijo ?e nekaj ve?.

Zakaj email in Facebook? Ker ima vsak izmeh teh kanalov komuniciranja svoje zna?ilnosti in zmo?nosti, in je enostavno najbolj?e, da uporabljate oba.

Tisto, kar me je najbolj impresioniralo, pa se zgodi potem.

Najprej v svoj nabiralnik prejmete kupon za popust. Izjemno! Sploh ?e ?elite kar ?imhitreje novi email naslov spremeniti v stranko. In seveda, kupon ima omejen rok trajanja, kar je ?e ena najbolj?a praksa.

... in nato ?e bolj?e naslednji dan in ?e nekaj dni za tem. Licila.si ta va? prvi korak, naro?ilo na e-?asopis, izkoristijo za:

Celotno predstavitev svoje zgodbeVzpostavitev odnosaPozicioniranje in komuniciranje konkuren?nih prednostiPospe?evanje uporabe kupona

Poglejte si spodnji email:

Temu nato po dnevih sledijo ?e slede?i emaili:

2. dan po naro?ilu: Opis osebnje izku?nje s kozmetiko Barry M (ki jo ekskluzivno prodaja)4. dan: Skozi osebno zgodbo poda vse razloge, zakaj se je odlo?ila za Barry M in jo s tem ?e takoj prodaja5. dan: Vzpostavlja osebni stik in bralce motivira k ciljnemu obna?anju, z zahtevo "re?i NE mu?enju ubogih ?ivali!"7. dan: Zakaj ?e niste sli?ali za Barry M kozmetiko?8. dan: Podrobno razlo?i, zakaj so Licila.si druga?na, v kaj verjamejo, kaj vse nudijo, in zakaj so najbolj?a izbira za vas10. dan: Zadnji opomnik za izkoristek kupona

Naro?ite se in preverite sami. Pristop, od katerega se lahko prav vsi nau?imo ogromno. Jaz sem ?e poslal celotno serijo teh sporo?il svoji email marketing ekipi.

?e obiskovalca ne morete pripeljati do iskanega izdelka, mu tudi prodali ne boste.

Licila.si uporabljajo za Slovenijo ?e precej neuporabljeno logiko navigacije, ki vas logi?no vodi do pravega izdelka.

Za?nete z izborom predela, za katerega i??ete kozmetiko:

Mimogrede - nekoliko je pomanjkljivo le to, da je izdel?na navigacija preve? skrita levo spodaj. Bi jo vsekakor bilo smiselno pozicionirati vi?je, saj je tako mnogi obiskovalci, predvsem tisti z manj?imi enkrani, niti opazili ne bodo.

No, klik na kategorijo vas ne pripelje do nesmiselnega miksa razli?nih izdelkov, kot vidimo mnogokrat, temve? do nadaljnih pod-kategorij:

... in ?ele nato do konkretnih izdelkov v pod-kategoriji:

Ste ?e sli?ali, da so za pot do izdelka v u?inkoviti spletni trgovini "dovoljeni" le trije kliki? Nesmisel. Obiskovalca morate po korakih peljati do ustreznega izbora, pa ?etudi za to potrebuje ve? kot 3 klike, kot odli?no ka?e tudi primer Licila.si.

Potem vam ostane ali le ?e takoj?en nakup izdelka iz kategorije ali pa ogled podrobnosti o izdelku:

?eprav bi tu morda pri?akoval ?e nekoliko ve? informacij, pa je najbolj hvale vredno, da vam za vsako li?ilo poka?ejo tudi aplikacijo v ?ivo. Odli?no! To bi morala prakticirati prav vsaka spletna trgovina.

Da, ?e ve? jih je. Npr. izpostavljanje klju?nih informacij in poti do njih na vseh pod-straneh:

Informacija o hitri dostaviMo?nost klepeta v ?ivoInformacija o brezpla?ni dostavi za naro?ila nad €50Povezava na pogosta vpra?anjaIzjave strank (klju?no za gradnjo kredibilnosti)

Za konec pa ?e tisto, kjer so se lepo u?ili od najbolj?i primerov in uporabili enega naju?inkovitej?ih in najenostavnej?ih konceptov za prodajni proces, ki se odvije potem, ko izdelek dodate v nakupovalno ko?arico.

Izpostavljena telefonska ?tevilka na vrhu (za vse tiste, ki potrebujejo pomo? ali bi raje naro?ili preko telefona, in kot ?e dodaten varnostni element)Konkretna ?tevilka, koliko prodaj so ?e opravili (klju?no za kredibilnost)Izpostava varnostnih elementov, informacije o dostavi itd. v levi kolumni (sploh klju?no v ko?arici)Odstranjena glavna navigacija na vrhu (ko stranka za?ne kupovati moramo povsem minimizirati mo?nosti distrakcije)Izpostavitev mo?nosti za prihranek pri dostavi ob ve?jem naro?ilu

Nato le ?e nadaljujete na naslednjo stran, kjer samo ?e vnesete svoje podatke in ste z naro?ilom zaklju?ili:

Brez nepotrebnega obremenjevanja strank z registracijami in podobnim. Super.

Po vnos podatkov tudi ne zahtevajo potrditve naro?ila, temve? naro?ilo takoj sprejmejo. Prika?ejo vam le ?e potrditev, in pa zopet vabilo, da jih spremljajte na Facebook-u:

Predvsem je pomembno ?e enkrat izpostaviti, da po vnosu podatkov stranki ne prika?ejo ?e enkrat naro?ila v kon?no potrditev. Kaj to obi?ajno povzro?i?

?e nekoliko ve? naro?ilNekoliko ve?je zavrnitve na po?ti

Na koncu je le stvar va?e matematike, kaj se vam izpla?a bolj ...

Za ?e ve? informacij o tem, kaj po?nejo in kako, si preberite intervju na Anejevem blogu.

Izvedeli boste, kako uporabljajo Facebook in so z njim zgradili svoj posel, kako izvajajo internetno analitiko, kako testirajo email marketing in ?e ve?.

Skratka, impresivno. In odli?na lekcija za vse nas.


View the original article here

没有评论:

发表评论