2011年6月25日星期六

RESNO pospeševanje s prodaje Facebookom in drugimi družbenimi v praksi mediji

Translate Request has too much data
Parameter name: request
Translate Request has too much data
Parameter name: request

Leto?nji DMA se je vrtel predvsem okoli dru?benih medijev. ?e vse preve?. Zlasti, ker je manjkalo prave prakse za pospe?evanje prodaje.

Ken Burke iz MarketLive je bil ena svetlih izjem, ki so se oddaljili od konceptov in teorije ter se posvetili konkretnemu pospe?evanju prodaje. Ken je ?e tako eden najbolj prakti?nih predavateljev, kar sem jih kdaj imel prilo?nost spoznati, in tudi tokrat ni razo?aral.

V kratkem boste njegove nasvete lahko tudi v praksi preizkusili na Studio Moderna Facebook straneh, zaenkrat pa se bo potrebno zadovoljiti s povzetkom in primeri iz njegovega predavanja (in ?e nekaj dodatnimi pogledi, nasveti in primeri).

Zakaj? Dru?beni mediji skozi u?inkovito uporabo ciljnim ob?instom ponudijo kredibilne in klju?ne informacije, ki jim pomagajo skozi nakupni proces.Kako? Vsaka to?ka kontakta s strankami naj ima dru?beno komponento.

Ob prakti?nih primerih bo hitro postalo jasno, kaj ima v mislih ...

Mnoga podjetja se pri dru?benih medijih ?e vedno ukvarjajo predvsem z nabiranjem in ?tetjem sledilcev, pri tem pa niti ne pomislijo na pravo strate?ko vlogo dru?benih medijev pri pospe?evanju prodaje na internetu ali izven njega.

Da, ?tevilo sledilcev je prakti?no irelevantna metrija. Pomembno je predvsem, kak?ne poslovne izzide z dru?benimi mediji ustarjamo.

V osnovi lahko govorimo o ?tirih strate?kih vlogah:

Kot boste videli v nadaljevanju, gre v osnovi za precej enostavne stvari. Bistveno je predvsem, da:

za?rtate svojo strategijo dru?benih medijev glede na 4 vloge, za konkretno va? posel;za vsako vlogo konkretno na?rtujete, kako jo boste preko dru?benih medijev konkretno izvedli;razmislite, kako boste dru?bene medije integrirali z ostalimi kanali komuniciranja in jih z njimi le ?e dopolnili (in nikakor nadomestili).

Predvsem pa imejte pri ogledu primerov v mislih, da so to zgolj primeri za ustrezno usmeritev razmi?ljanja. Mo?nosti je ?e mnogo ve?.

Strankam v fazi raziskovanja nakupa ponudite podporne informacije, na podlagi katerih se la?je odlo?ijo glede svojega nakupa.

Poglejmo nekaj hitrih primerov:

a) Victoria's Secret predstavitev zadnjih trendov, neposredno na Facebook-u:

b) Ta je enostavnej?i - naro?ilo na Dormeo e-?asopis z nasveti za spanje in pomo? pri izboru izdelkov na Dormeo Facebook strani Slovenija:

No, ponudite lahko tudi kar ekskluzivne ponudbe na obiskoval?ev email naslov:

Da, Facebook je lahko odli?no orodje za pridobivanje email naslovov.

c) Dormeo podpora strankam pri raziskovanju nakupa, tokrat z odgovori na njihova vpra?anja:

d) Nasveti za pomo? pri odlo?itvi o pravem izdelku:

e) Dormeo nagradna igra z izborom spalnih pozicij iz Makedonije (obiskovalec na podlagi izbrane spalne pozicije prejme svoj spalni profil in nasvete za bolj?e spanje; poleg tega pa pridobimo ?e e-mail naslov):

f) Podobno kot zgornji primer - tu obiskovalec izbere svojo postavo, nato pa na podlagi izbora prejme nasvete za vadbo in nakup izdelkov (ter ravno tako posreduje svoj email naslov, hkrati pa igro ?e priporo?i svojim prijateljem):

g) Kako bi ?e lahko podpirali fazo raziskovanja nakupa?

SvetovalnicaKnji?nica ?lankov za pomo? pri odlo?itvi o nakupuKnji?nica video gradiv za pomo? pri odlo?itvi o nakupuItd.V okviru podpore procesa nakupa izdelkov z dru?benimi mediji stranki pomagamo izbrati pravi izdelek, ji ponudimo najustreznej?e izdelke, in z razli?nimi aktivnostmi pospe?ujemo njihovo nakupno odlo?itev.

a) Primer pospe?evanja prodaje z izpostavitvijo naro?ila na knjigo na Facebook strani dobrodo?lice in s skrito kodo za popust za vse, ki postanejo sledilci strani:

Mimogrede, ob kliku na gumb "Like" se takoj prika?e koda za popust:

In ?e vizualno mo?nej?i primer od Gap-a, ki takoj za nove obo?evalce ponudi 10% popust (bistvo seveda ni le v tem, da postanete obo?evalec, temve? tudi, da vam ponudijo razlog za hitrej?o nakupno odlo?itev):

Kako do popusta? Ko kliknete na "Like" vam sporo?ijo skrivno geslo, ki ga le ?e poveste ob nakupu (za ?e ve?ji u?inek bi vam lahko npr. podali konkretno kodo za popust z omejenim rokom veljavnosti):

b) Neposredna izpostavitev najbolj prodajanih izdelkov spletne trgovine, z neposredno povezavo do izdelka v spletni trgovini:

c) Vsebinsko in vizualno bogate predstavitve klju?nih izdelkov:

d) Ali pa ?e kar neposredno Facebook spletna trgovina:

e) L.L.Bean neposredno na Facebook-u spro?i va? nakupni proces s pomo?jo pri iskanju ustreznega kroja hla?:

f) Neposredne izjave strank, kar na Facebook profilu (ki pa se lahko, kot ka?e vrsta negativnih komentarjev na 1-800-Flowers.com Facebook strani, spremenijo tudi v no?no moro):

g) In ?e najenostavnej?i - neposredne objave o zadnjih zanimivih izdelkih in posebnih akcijah na va?em Facebook zidu (primer mimovrste):

Pospe?evanje prodaje preko dru?benih medijev se ne kon?a s prodajo, temve? predvsem s podporo in pomo?jo strankam. Bolj kot boste javno razre?evali te?ave svojih strank, ve?ji bo pozitiven u?inek na va?o znamko.

Primer iz Facebook strani Perricone MD:

Poleg rednega odgovarjanja na vpra?anja strank razmislite tudi o morebitnih nadgradnjah, kot npr.:

Enostaven dostop do uporabni?ke dokumentacije za va?e izdelkeObjava telefonske ?tevilke za podporo strankamObjava baze znanja za razre?evanje te?av strank

Ta je najbolj zanimiva, a hkrati tudi izredno zahtevna. Ima najni?ji potencial za takoj?nji doprinos k rezultatom, a hkrati najvi?jega za zajetje ?ir?e mno?ice potencialnih strank, ki v tem trenutku sploh ?e ne razmi?ljajo o nakupu va?ega izdelka.

Identificirajte razli?ne skupine svojih strankIdentificirajte njihove ?ivljenjske slogeZa vsak ?ivljenjski slog postavite Facebook stran ali skupino, s katero boste ta ?ivljenjski slog podprli, in ne nujno zgolj v neposredni povezavi z va?imi izdelki

Nekaj hitrih primerov:

?elite slovenski primer? Lectus (vsaj tako mislim, saj nikjer eksplicitno ne navajajo povezave) je izvedel odli?en prijem s svojo Facebook skupino Obo?ujem spanje, na kateri zdru?uje ... jasno, ljudi, ki obo?ujejo spanje:

Vse to (govorim o vseh 4 vlogah dru?benih medijev pri pospe?evanju prodaje) pa se ne nana?a le na Facebook, temve? na vse dru?bene medije. Tudi tiste, ki jih sku?ate ustvariti sami, kot je to s stranko RedBook posku?ala narediti stranka SD:

Kaj je pri podpori ?ivljenjskega sloga strank najpomembnej?e?

Svoje aktivnosti osredoto?ite na klju?ne cilje va?ih ciljnih ob?instev in jim ponudite razlog za dnevne obiske in interakcije!

Je cilj va?ih strank shuj?ati? Ponudite jim Facebook stran z rednimi nasveti in orodji za huj?anje. Pove?ite jih med sabo in jim omogo?ite dodano vrednost skozi izmenjavo izku?enj.

In tako naprej ...

Kaj lahko s temi 4 vlogami naredite vi?

?e enkrat, razmislite, kako boste preko razli?nih dru?benih medijev na razli?ne na?ine (in ne zgolj preko ene same Facebook strani) podprli vse te 4 vloge in tako skozi ?tiri poti s pomo?jo dru?benih medijev pospe?evali svojo prodajo.

In da ne bo pomote: vse to ni v resnici ni? novega in ni? tak?nega, kar bi se nana?alo le na dru?bene medije.

Vse 4 elemente je potrebno podpreti tudi ?ir?e preko preostalih kanalov komuniciranja, kot so va?a obstoje?a spletna stran, va?e e-mail komuniciranje, va?a tiskana gradiva, in ?e drugo.

Zakaj pa mislite, da na Dormeu objavljamo vsebine o spolnosti in dietah, izdajamo lifestyle e-?asopis, objavljamo brezpla?ne e-knjige z nasveti za spanje itd.? Vse slu?i svojemu namenu v okviru dolgoro?nega prodajnega procesa.

Zgoraj smo govorili o strategiji, ki sem jo sku?al podpreti tudi s prakti?nimi primeri. Zdaj pa poglejmo ?e dodatne prakti?ne mo?nosti in taktike, ki na razli?ne na?ine te strategije podpirajo.

Ne zato, ker bi vas ljudje mno?i?no ?eleli obiskovati preko mobilcev.

Temve? zato, ker se ?edalje ve? konsumpcije dru?benih medijev prena?a na mobilne aparate. In le kaj se zgodi, ko va? Facebook obiskovalec na svojem mobilnem telefonu klikne na povezavo, ki vodi do va?e spletne strani, ki pa je povsem neuporabna na malem zaslonu?

Nekaj, kar lahko naredite v par minutah!

Na svoji Facebook strani objavite sezname najbolj prodajanih izdelkov, najbolj?e ocenjenih izdelkov, najnovej?ih izdelkov, najbolj?ih ponudb itd.

Najpomembnej?im izdelkom nameniti kar cele predstavitvene strani znotraj dru?benih omre?ij (primer izdelka Ab Rocket na na?i makedonski strani):

... ali pa za posamezne izdelke in znamke, ?e jih va?e stranke naravnost obo?ujejo, pripravite kar lo?ene Facebook strani, kot to po?ne Ford s svojimi kultnimi vozili. Facebook stran Ford Mustang je s svojimi 786.336+ obo?evalci pravi magnet za Mustang obo?evalce, ki na tej strani objavljajo fotografije svojih Mustangov, izmenjujejo izku?nje itd.

Obiskovalcem omogo?ite, da svoje (ali druge) ocene preko dru?benih medijev posredujejo svojim prijateljem, ali pa da svoje ocene celo objavijo na svojih dru?benih profilih.

Primer GAIAM:

Ne, ne govorim le o objavi naslova va?e Facebook strani na va?i TV oglasih, ?eprav je to zadnje ?ase izredno popularno.

Razmislite korak naprej, preglejte svoje razli?ne tr?enjske kanale in iniciative, in za vsakega pomislite, kako ga lahko z dru?benimi mediji obogatite, brez da bi s tem zmanj?ali njihovo neposredno tr?enjsko mo?.

a) Najenostavnej?a mo?nost? Svoje dru?bene iniciative za?nite podpirati v svojih email kampanjah (enostavno objavite link do svoje Facebook strani in ?e navedite, zakaj se jo izpla?a obiskati), na svoji spletni strani itd.

Tako na Dormeu npr. ob vsakem izdelku, ?lanku itd. objavljamo tudi "V?e? mi je" povezave za vse izdelke, ?lanke itd.

Da, ?iste osnove. Kaj lahko naredite ?e ve??

b) Pomislite, kako ta princip uporabiti povsod, kjer je smiselno. Npr. pri Dormeu smo dodali "V?e? mi je" tudi na zahvalno stran nakupovalne ko?arice, ker tam najdemo stranke, ki so ravno opravile nakup:

c) Izvajate na spletni strani nagradno igro? Ali pa obiskovalcem nudite naro?ilo na katalog? Ali e-?asopis? V vsakem primeru jim potem, ko izpolnijo obrazec, ponudite ?e mo?nost priporo?ila prijateljem preko dru?benih omre?ij.

d) Najve? pa boste naredili, ?e boste naredili z integracijo, ki bo s pomo?jo dru?benih medijev nadgradila obiskoval?evo izku?njo in vam hkrati ponudila dodatne tr?enjske koristi.
Poglejte si koncept Start Fresh na Facebook-u:

Izhodi??na ideja koncepta sledi klasi?nim "autoresponderjem", kjer uporabnik za pridobitev serije email nasvetov vnese svoj email naslov, nato pa vsakih nekaj dni prejema nove nasvete, preko katerih podjetje seveda direktno ali indirektno pospe?uje prodajo. Torej ni? novega.

Zanimivo pa je, kako so v to integrirali Facebook: hkrati s prijavo obiskovalce spodbujajo, da na njihovi Facebook strani objavijo sliko pred za?etkom treninga in nato ?e po zaklju?ku treninga.

Kaj so s tem dosegli?

Obiskovalcem so ponudili dodatne mo?nosti interakcijeUspe?no so povezali svoje ciljne stranke in jim podali ogrodje za medsebojno komuniciranjeZ vsako objavljeno fotografijo pridobijo "dru?beni dokaz", da dejansko njihove storitve uporabljajo pravi ljudjeZ vsako fotografijo, ki poka?e napredek, dobijo izjemno izjavo zadovoljne stranke, kar pa je eden najbolj?ih spodbujevalcev prodaje

Izjemno!

Poglejte si primer Levi's Friend Store:

Kako enostaven a mo?an koncept! Va?i prijatelji ozna?ujejo, kateri izdelki so jim v?e?. Spletna trgovina pa vam nato poka?e, kateri izdelki so v?e? va?im prijateljem.

Odli?en primer dru?benih priporo?il in gradnje kredibilnosti.

Ima kateri va? izdelek ogromno obo?evalcev? Uporabite to v svojih internetnih ali drugih oglasih!Izdelke v spletni trgovini razvr??ajte po priljubljenosti in pripravite sezname z najbolj priljubljenimi izdelki.

Odli?en Dell-ov primer, namenjen pridobivanju razvojnih idej od ?irnih mno?ic:

?eprav je, kot ka?e zadnji objavljeni komentar, Dell to svojo skupnost nekoliko izpustil in ljudje izgubljajo zanimanje. Napaka! ?e se stvari lotite, jih podpirajte do konca, sicer boste izgubili zaupanje.

Razmislite, ?e lahko svoje stranke pove?ete tako, da bo to pospe?evalo va?o prodajo.

Odli?en primer Pottery Barn-a, ki vam na Facebook-u omogo?a po?iljanje va?ega registra poro?nih daril (seveda iz njihovega prodajnega asortimana) va?im prijateljem:

In podobno tudi z darili za va?ega novorojen?ka:

?e en odli?en Pottery Barn primer:

Postanite obo?evalec, objavite fotografijo otro?ke sobe in sodelujte v nagradni igri. Zmaga oseba z najve? glasovi.

Kaj pravite, bo nekdo, ki je objavil svojo fotografijo in si ?eli zmage, to fotografijo poslal tudi svojim prijateljem?

Tako, zdaj pa ste na vrsti vi. Kaj so va?e izku?nje, va?i primeri in va?i nasveti?


View the original article here

没有评论:

发表评论